Bu Dönemi Geride Bırakırken Şunları (7 Madde) İhmal Etmeyelim!
2 Haziran 2020 2022-04-05 14:09Bu Dönemi Geride Bırakırken Şunları (7 Madde) İhmal Etmeyelim!
Bu Dönemi Geride Bırakırken Şunları (7 Madde) İhmal Etmeyelim!
Yazar: Hakan Akgül; Danışman ve Yalın Enstitü YK Üyesi
Stresli, belirsiz günleri geride bırakıyoruz.
Ümitli ve hevesli, mücadeleye devam ediyoruz.
Kısıtlar olsa da hayat devam edecek.
Çalışacağız, üreteceğiz ve daha da başarılı olmak zorundayız.
Tam da bu aşamada, dikkat çekmek istediklerimiz ve önerilerimiz şunlar:
- Müşterileriniz için “değer”i, pazarlarınızın ve sektörün yeni şartlarına göre tekrar ele alın. Neden sizi neden tercih etmeleri gerektiğini (şirketin tüm bölümleriyle mutabık kalarak), mevcut ve potansiyel müşterilerinize duyurun, anlatın
- İş Modelinizin her bir parçasını (“müşteri için değer” bunlardan biri) tekrar gözden geçirin, yenilikçilik için fırsatları gözetin. Müşteri ilişkileri, dağıtım kanalınız, gelirleriniz ve giderleriniz üzerine odaklanın.
- Her tür operasyonunuzun verimliliğini arttırın (muhasebe dahil)
- Yönetim Sisteminizi gözden geçirin (stratejik, bölümler arası ve günlük yönetim); “sanat ve zanaat”e “bilim”i ekleyin.
- Bu zor dönemde çalışanlarınızın farklı yönlerini ve yetkinliklerini keşfettiniz; bunu fırsata çevirmeye gayret edin. Yetkinliklerinizi Keskinleştirin. Ayrıca geleceğin liderlerini farkedin ve bunu hissettirin.
- Krizde tüm öğrendiklerinizi kayıt altına alın. SARS, MERS, Korona derken önümüzdeki dönemde olası bir yeni salgında yol haritanız, faaliyet planınız hazır ve el altında olsun
- Bilgi ve knowhow satın almak için bütçe ayırın, önümüzdeki dönemde, bu bir tasarruf kalemi değil
Unutmayalım; “aynı şeyleri yaparak farklı sonuç elde edemeyiz”!
Mevcut tarz ve alışkanlıklarımızda yenilikler yapmamız gerekiyor. Yeni metotlara ihtiyaç var.
Sizi rakiplerinizden ayrıştıracak olan “yeni makineler, dijitalleşme, online, e-ticaret” uygulamaları değil; bunlar bedeli karşılığı kolay satın alınabilecek ve rakipleriniz tarafından hızla taklit edilebilecek araçlar.
Bunların öncesinde, beraberinde ve temelde yapılması gerekenlere odaklanmalıyız; iyileştirmek istediğimiz alandaki çalışanlarımızı geliştirerek, onlarla birlikte “müşteri için değer”i daha verimli üretip sunabilmek!
Yalın Dönüşüm: insanı (çalışanlarımızı) dönüştürmek, alışkanlıkları yeni metotlar ve tarz ile değiştirmek (Yönetimin Tarzı Dahil). Taklit edilemeyecek olan bu!
Bu zor ama değer katan yolculuğa var mısınız?
Hakan Akgül
Danışman, YK Üyesi – yönetim sistemi, liderlik, strateji, satış ve inovasyon
Comments (1)
Hacer Demir
“Müşteri için değeri yeniden ele almak gerekir”. Doğru söylemişsiniz, insanların öncelikleri, tüketim ve satın alma alışkanlıkları birkaç ay içerisinde tamamen değişti.