Satış ve Pazarlamada Yalın Uygulamalar
13 Ağustos 2024 2024-08-13 15:15Satış ve Pazarlamada Yalın Uygulamalar
Satış ve Pazarlamada Yalın Uygulamalar
“hedef: hızlı, kârlı, daha çok ve sürekli satış, markanın bilinir, bulunur olması”
Yalın Düşünce müşterinin tam olarak istediğini (nitelik ve miktar), istediği yerde, istediği zamanda ve doğru maliyetle ona ulaştırmayı hedefler ve sistemin ilk prensibi “müşteri için değer” olarak bilinir.
O halde, şirketlerde müşteriye en yakın olan satış ve pazarlama bölümlerinin yalın bakış açısına sahip olması hakiki manada fayda sağlayacaktır. Oysa yalın uygulamaların hayata geçtiği pek çok şirkette, satış ve pazarlama bölümlerinin genellikle yalın düşünceye uzak kaldığını gözlemleriz.
Amacımız satışta ve pazarlamada yalın bakış açısını bilimsel bir metot olarak devreye almak üzere satış ve pazarlama ekiplerinde farkındalık oluşturmak, yeni bir uygulama için deney yapma isteği uyandırmaktır.
Yalın Satış uygulamaları, “10 Maddede Satış Patlaması” gibi sihirli formüller içermez!.
“Müşteri, ürün, süreç, rekabet, insan yetkinlikleri, zihniyet” üzerine düşünmeyi, şirket içinde bu unsurlarda karşılaşılan problemleri bulmak ve çözmek için plan yapmayı, planları uygulayarak iyileştirmeyi, hatalardan ders çıkarmayı ve tekrar plan yapmayı tavsiye eder.
Çalışmalar hem tüketiciye (B2C) hem de başka firmalara satan (B2B) şirketler için değer katar.
Çalışmalarımızda, “ürün yönetimi”, “müşteri için değer” ve “marka” başlıklarını strateji çerçevesinde ele alıp yalın bakış açısıyla sunmaktayız.
Stratejik analiz, müşterinin sesi, değer sunum tuvali, arttır – azalt – ekle – çıkart metodu, iş modeli gibi araçlar kullanılmaktadır.
Çalışmalarımızın Amaçları ve Odak Alanları
- Satış ve Pazarlama fonksiyonunun, müşterinin ihtiyacını (değer) tam olarak anlaması, markanın bilinirliğini ve ürünün/hizmetin “rafta” bulunurluğunu sağlaması, diğer bölümlerle koordinasyon içinde olması hedeflenir. Şirketlerin ürettiğini satabilmesi, sattığını da üretebilmesi beklenir.
- Mevcut müşteriler olabildiğince elde tutulmalı ancak büyümek için muhakkak yeni müşteriler kazanılmalıdır. Satış süreçleri verimli olmalı, israf önlenmeli, hedeflenen karlılık yakalanmalıdır.
- Satış ve Pazarlama fonksiyonunun, “fiyat indirerek” ürün/hizmet dağıtımı yapan değil, şirket stratejisinin kurgulanmasında kritik katkısı olan bir bölüm olarak konumlanması beklenmelidir.
- Ayrıca tekliflerin daha yüksek oranda ve daha kısa sürede satışa dönmesi kapasiteyi artırır ve doldurur.
- Satıcılar tüm bunları gerçekleştirecek beceriyle donatılmalı ve zamanını iyi kullanmalıdır. Satıcı, “satış yapamamak” korkusunu yenmeli, motivasyonunu yüksek tutmalı, zor müşterilerle başa çıkabilmeli ve stresle mücadele edebilmelidir. Ayrıca satışlarını karlı yapmalı, hedeflerini ve kendi gelir seviyesini yüksek tutabilmelidir.
- Satıcının “satış dışı işler”le uğraştığı süre azaltılmalı ve satıcı zamanının daha büyük kısmını müşterilere ayırabilmelidir. Başarılı satıcıların kritik becerilerini ekibin diğer üyelerine aktarabilecek bir sistem kurulmasına her zaman ihtiyaç vardır.
- Şirketlerin varlığı müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetlerinin satın alınmaya devam etmesiyle devam edebilir. Şiddetli değişken ve belirsiz Dünya, sektör, ülke şartlarında rekabetçi olmak ve kalabilmek her geçen gün daha önemli hale geldi. O halde şirketler, bitip tükenmeyen bir azimle, pazardaki müşterilerin “rakiplere kıyasla daha çok tercih edeceği” ürün ve hizmetlerle hep daha iyisini sunmaya devam etmelidir.
- Başarılı olacak şirketler, potansiyel müşterisinin ihtiyaçlarını takip eden ve öngörebilen, rakiplerini takip eden, stratejilerini bu çerçevede kurgulayıp ürün ve hizmetlerini doğru yönetebilen şirketler olacaktır.
Zor Dönemlerde Şirket Yönetimi
122 dakika
Makale
https://www.lean.org.tr/sirketler-iddiali-olmali/
https://www.lean.org.tr/sirketin-adil-ve-seffaf-bir-sekilde-yonetilmesi-ve-sorumluluk-ustlenen-herkesin-hesap-vermesi-basariyi-getirir/
https://www.lean.org.tr/pazarlamada-kullanabileceginiz-dort-gizli-anahtar/