Ürün Geliştirme ve İnovasyon
13 Ağustos 2024 2024-08-13 15:27Ürün Geliştirme ve İnovasyon
Ürün Geliştirme ve İnovasyon
Yeni ürün geliştirme, bir fikirden başarılı bir ürün ya da hizmete giderken kârlı değer akışları yaratma işidir. Kendisi tasarım yapmayan firmalar için de hem yeni ürün devreye alma hem de operasyonel süreç geliştirme faaliyetleri bu kapsamda düşünülebilir.
Klasik maliyet muhasebesi ile harcamalar üzerinden tespit edilen arge-ürge maliyetlerinin çoğunlukla %5 ve altında görülmesi yanıltıcıdır. Aslında toplam maliyete etkisi %70’lere varabilir ve ürün maliyetinin önemli bir kısmını belirleyen yeni ürün geliştirme sürecidir.
Yalın yeni ürün ve süreç geliştirme;
- müşteri ihtiyacını tam karşılayan ürünü yaratırken
- tekrar kullanılabilir, öğrenilmiş bilgiyi de yaratmak,
- kârlı değer akışları oluşturabilmek ve
- yaratıcılığın sürekli olduğu ortamı geliştirmek demektir.
Yalın Enstitü’nün ürün geliştirme ve inovasyonla ilgili danışmanlık hizmetleri 5 başlık altında gerçekleştirilmektedir:
- Ürün- Doğru ürünü geliştirmek
-
- Müşteri ihtiyaçlarını anlamak ve rekabet analizleri
- Ürün stratejisi oluşturma yaklaşımı
- Müşteri değer önerisi (concept paper)
- MVP yaklaşımı ile ihtiyaçları test etmek
- Kano yaklaşımı
- QFD metodolojisi
- Antropolojinin ürün geliştirmede kullanımı
- Süreç- Ürün geliştirme sürecinde akışı sağlamak ve israfları azaltarak pazara hızlı çıkmak
-
- Sürecinin analizi, değer akışı haritalama ve iyileştirmeleri
- Bilgi üretilen süreçlerde değer ve israfın ayırt edilmesi
- Yalın proje yönetimi, karar akış hiyerarşisi
- Ürün geliştirme sürecinin görselleştirilmesi ve günlük yönetim – Obeya yaklaşımı
- Ürün geliştirme ve arge süreçlerinin etkin yönetiminde kullanılan KPI’lar ve görsel performans yönetimi
- Etkin ürün geliştirme toplantı yönetimi ve odaklanma
- Yeni ürün geliştirme sürecinde tedarikçi ilişkileri
- Ürün geliştirme de iş yükü ve proje yükü dengeleme yaklaşımı
- Ürün geliştirmede çekme sistemi ve andon uygulamaları
- Ürün geliştirme faaliyetlerinde tempo oluşturmak
- Ortak araçlar, veri tabanları ve süreçler geliştirme
- Metot ve Teknoloji- Ürün geliştirme sürecinin etkinliğini arttırmak
-
- Eş zamanlı ve küme bazlı mühendislik yaklaşımı
- Ön yükleme ile problemlerin önceden görülmesi
- Ürün geliştirmede kullanılabilir bilgiyi yaratma, var olan bilgiyi doğru kullanma
- Ürünlerde maliyet yapısı ve ürün fonksiyonlarının etkisi
- Hedef maliyetleme yaklaşımı
- Standart- yaratıcı tasarım anlayışı, ortak parça, alt parça, işleme takımı ve süreç kullanımı
- Prototip ve test süreçlerinin iyileştirilmesi, MVP prototipler, ödünleşim eğrileri
- Tasarım risk analizleri, DFMEA
- Yeni ürün devreye alma sürecinin planlanması, rol ve sorumlulukları, etkin yönetimi
- Üretim mühendisliği etkinliğini artırma ve yalın üretim takımları hazırlık süreçleri etkinliğinin artırılması,
- Satınalma ve ürün geliştirme ilişkileri ve yönetimi
- Doğru teknoloji mi son teknoloji mi önemli
- İnsan- Organizasyon ve insan gelişimi
-
- Yalın ürün geliştirme organizasyon önerileri, matris yapının kurulumu, görev ve sorumluluklar,
- Temel beceri, yetkinlikler ve teknik becerilerin belirlenmesi ve gelişimi
- Ürün geliştirme sürecinde çoklu beceriler ve mentorluk ile geliştirme
- Yaratıcı düşünceyi geliştirme ve inovasyon ortamını yaratma
- Ürün geliştirme sürecinde liderlik yaklaşımları, hoshin uygulaması ile hizalanma
- Yaratıcılık ortamında standart iş
- Öğrenme- Hatalardan ders alarak gelişmek ve bilgiyi dönüştürmek
-
- Kullanılabilir bilgi yaratma ve öğrenme süreci
- Proje kapanışları ve hansei yaklaşımı
- Öğrenilen bilginin standartlaştırılması
- Bilinmeyeni öğrenme, araştırma, PDCA ve LAMDA yaklaşımı
- Ödünleşim (trade-off) eğrilerinin kullanımı
- Knowhow yaratma ve bilgiye ulaşmada A3 yaklaşımı