Blog

“Toyota Tarzı, Hizmette Mükemmellik” Kitabı Türkçe Olarak Yayımlandı

TOYOTA-TARZI-HIZMETTE-MUKEMMELLIK-KITABI-TURKCE-OLARAK-YAYINLANDI
Duyurular & Basından Haberler

“Toyota Tarzı, Hizmette Mükemmellik” Kitabı Türkçe Olarak Yayımlandı

Jeffrey Liker’ın tüm dünyada çok satan “Toyota Tarzı” serisinin Türkçe’deki bu 4. Kitabı LCWaikiki sponsorluğunda Mayıs ayında yayınlandı.

Serinin ilk kitabı “Toyota Tarzı”, genel yönetim ilkeleri ve felsefeyi ele alıyordu. Ardından gelen, Jeffrey Liker ile Michael Hoseus’un birlikte kaleme aldıkları “Toyota Kültürü” yalın yönetim araçlarının uygulanışı ve insan kaynakları yönetimine eğilmişti. Eski Toyota yöneticilerinden Gary Convis ile birlikte hazırladıkları “Toyota Tarzı Yalın Liderlik” ise hem dünyada hem Türkiye’de en fazla ihtiyaç duyulan alanlardan birine odaklanmıştı; Liderlerin Gelişimi.

Her biri, Toyota işletmelerinde yıllardır başarıyla uygulanan, sürekli gelişime dayanan bu kültürü anlamak ve öğrenmek yönünden büyük katkı sağladı. Tüm dünyada en çok satan kitaplar arasına girdiler ve Türkiye’de de önemli ilgi ile karşılandılar.

Toyota Tarzı serisi odağına çok başarılı bir otomotiv şirketi olan Toyota’yı almakla birlikte, detaylı ve bilimsel bir bakışla neden başarılı olduklarını inceleyerek farklı sektörlerden farklı firmaların da kendi işlerinde uygulayabileceği yaklaşımları aktarmaktadır. Nitekim bizler, Yalın Enstitü olarak çok geniş bir yelpazeye yayılan farklı 800’den fazla firmadaki çalışmalarımızda bakış açısı ve yaklaşımın her işe uyarlanabildiğini deneyimledik. Özellikle son yıllarda hastaneler, oteller, restoranlar, ticari şirketler, yazılım şirketleri gibi üretim dışı alanlardaki çalışmalarımızda çok başarılı sonuçlar almaktayız.

Ancak gerek sektör gerek fonksiyon olarak üretim dışı alanlarda çalışanların kendi işleriyle özdeşleştirebilecekleri örnekleri içeren, yalın prensiplerin bu alanlarda ne anlama geldiğini bir uzmanın desteği olmadan öğrenebilecekleri kaynakların da çok sınırlı olduğunu gördük.  Daha önce yayınlanmasını sağladığımız “Yalın Hastane”, “Beyond Heroes” ve “Keyif A.Ş.” bu açığı kapamaya yönelik çabamızın sonucuydu.

“Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik” kitabı üretim şirketlerindeki finans, satış gibi üretim dışı fonksiyonlar ile üretim dışı sektörlerde yalın mükemmellik modelinin nasıl uygulanacağına ışık tutuyor. Ritz-Carlton’dan Mc-Donalds’a, Procter&Gamble’dan Southwest Havayolları’na pek çok gerçek uygulama örneğinin yer aldığı kitapta yalın dönüşüm prensiplerinin hizmet alanlarındaki karşılığını bulacaksınız.

İyi okumalar.

Satın alma talebinizi Yalın Enstitü ile iletişime geçerek yada store.lean.org.tr adresinden gerçekleştirebilirsiniz.

Leave your thought here

Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi