Michael Hoseus Semineri Çalışan ve Müşteri Odaklı Başarının Sırrını Açtı
12 Haziran 2012 2022-04-05 14:36Michael Hoseus Semineri Çalışan ve Müşteri Odaklı Başarının Sırrını Açtı
Michael Hoseus Semineri Çalışan ve Müşteri Odaklı Başarının Sırrını Açtı
Katılımcı Şirket Liderleri, Toyota Tarzı ile “İnsan ve Ürünü” Birleştirmeyi Memnuniyetle Dinledi. Ana mesaj, konuyu yakın takip eden bazı TV kanallarıyla tüm işletmelere duyurulmuş oldu.
Yalın Enstitü’nün, 28 Nisan günü İstanbul’da, Toyota Kültürü kitabının yazarı Michael Hoseus’un, “Sürdürülebilir Bir Yalın Kültür Yaratmakta Ürün ve İnsan Değer Akışlarını Birleştirmek” konulu semineri gerçekleşti
Yoğun ilgi gören ve katılımcıların sorularıyla daha da detaylandırdığı seminer, kısa süreli çözümler yerine kalıcı ve uzun vadeli başarının nasıl yakalanacağı konusuna odaklandı.
Cnbc-e televizyonuna da konuşan Hoseus, dünyadaki değişimde birey ve şirketlerin ayakta kalabilmesi için, güven, saygı, takım ruhu gibi kavramların çok önemli olduğunu dile getirdi. Türkiye’deki kültürün bu kavramlara yatkın olduğunu ve krizleri atlatma potansiyelini ümit verici bulduğunu söyledi.
Dünya genelinde, işletmelerin tespit edilen ana sıkıntısının, sorunları aşacak yöneticilerin yeterli sayıda olmaması ve tüm çalışanların gönlünü de kazanarak sürekli iyileşme çalışmalarının ayakta tutulamamasıdır.
Ayrıca işletmeler, rakamsal hedef ve kısa dönem satışa önem verdiği kadar, uzun vadeli hedef olarak asıl müşteriye odaklanmalıdır.
Katılımcılar bu seminer sonrası,
- Kendilerinin ve ekiplerinin mevcut rollerinde neyi değiştirmeye, iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu,
- Güçlü bir problem çözme ve sürekli iyileştirme süreci içinde problemleri görünür kılan ve bütün seviyelerdeki ekip üyelerini dahil eden yönetim sistemlerinin ve altyapının nasıl kurulacağını,
- Yalın Kültür oluşturmak için çözülmesi gereken liderlik, teknik ve insan sistemleri açısından boşlukları ortaya çıkaran örgütlerinin değerlendirmesini tamamlamayı,
bir de Toyota Tarzı ile dinlemiş ve faydalanmış oldular.
Hakan Akgül