İlişki ve İletişim Yönetimine Yalın Bakış
29 Mayıs 2017 2017-05-29 9:15İlişki ve İletişim Yönetimine Yalın Bakış
İlişki ve İletişim Yönetimine Yalın Bakış
Yalın Düşünce, israftan arındırılmış süreçlerle müşteriye mükemmel değer sunmayı amaçlar. Bunun için “süreç ve sonuç odaklı” bir bakış açısı vardır. Şirkette liderler ve çalışanlar bu tarzı, Yalın Uygulamalarla, hayata geçirme çabasındadır.
Şirketler artan rekabet karşısında performansı arttırmayı ve daha az kaynak kullanarak verimli olmayı hedeflerken, tüm çalışanları, bu amaçla, dozu artan bir ilişki ve iletişim içerisindedirler. Toplantılar, yazışmalar, telefon ve ziyaretler günlük zamanı doldurur.
Performansı arttırmak ve başarılı olmak için, “işi bilmek, yapmayı istemek ve yapmak/uygulamak” gerekir. “İşi bilmek” bilgi – meslek ve tecrübeyle, “yapmayı istemek” motivasyon – istek ve tutumla, “uygulamak” ise süreç ve metotla ilgilidir. Bütün bunlarla beraber “en iyi sonuçlar”ı alabilmek için, çalışanlar arasındaki ilişki ve iletişim tarzı son derece önemlidir. Şirket kültürü de bu tarzı etkiler. İddialı hedeflere ulaşmak ve sonuç almak, çalışanlarımızın “Performans x İlişki matrisi”ndeki yerini doğru tespit etmek ve onları geliştirmekle olacaktır.
İnsanların alışkanlıkları ve tutumları tüm hayatını etkiler; iş ve özel hayatı bu çerçevede şekillenir. İş hayatında başarılı, hayatımızın bütününde mutlu olmak için insanlarla doğru tarzda ilişki kurabilmenin önemi büyüktür. Arzu eden herkes bu konuda kendini geliştirebilir, daha iyisi için hep fırsat vardır.
Çevremizde ilişki ve iletişim içinde olduğumuz insanları ailemiz ve sosyal çevre, iş arkadaşlarımız ve müşteriler olarak üç gruba ayırabiliriz. Tüm gruplarla uyumlu birliktelik gereklidir.
İş hayatında özellikle bölümler arası ilişkilerde yaşanan ilişki ve iletişim problemleri, şirket verimliliğini de etkilemektedir.
Bunun için değişime nereden başlamalıyız ?
İçerik
- Önce Kendimizi Tanıyalım: Alışkanlıklar, Ön Yargılar, İhtiyaçlar
- Beyin Nasıl Çalışır
- Konfor Alanı ve Akışı Yakalamak
- Bilgi – Beceri ve Tutum
- Bireyin Farklılaşması
- Sormak, Dinlemek, Anlamak, Anlatmak: Karşımdakiyle Birlikte İlerleme
- Dijital Dünyada İletişim Şeklimiz
- İlişki İçin Bir Metot : Hızlı, Etkin ve Güçlü İlişki Kurmak
- Zamanı Etkin Yönetmek
- Davranışı Değiştiren Anlatmak Mı Uygulatmak Mıdır?
- Sosyal Stiller
- İş Hayatında İlişki ve İletişimin Önemi
- Takım Olmak, Problem Çözmek ve Diğer Yalın Araçlar
- Dinamizm, Motivasyon ve İnsanlarla Birlikte Keyifle Çalışmak
Süre : 1 Gün
Eğitim testler ve kısa filmlerle desteklenmektedir.
Kimler Katılsın? İnsanı tanımak, iş hayatında başarı olmak, müşterisine daha iyi hizmet sunmak, takım olarak çalışmak, birey olarak farklılaşmak, insanları mutlu ederek daha mutlu olmak isteyenler
Comment (1)
Hülya ER
İlişki ve İletişim Yönetimine Yalın Bakış hakkında bilgi almak isterim.