Daha Verimli ve Etkin Bir Satış ve Pazarlamaya Giden Yol
1 Kasım 2017 2022-05-12 13:16Daha Verimli ve Etkin Bir Satış ve Pazarlamaya Giden Yol
Daha Verimli ve Etkin Bir Satış ve Pazarlamaya Giden Yol
Verimli Satış ve Pazarlama
Bu sefer bol görsel kullanarak mesajımı aktarmaya gayret edeceğim.
Her iş kendini oluşturan adımlardan oluşur. Her adım önemlidir zira her birini çalışanlar gerçekleştirir. Her çalışan yaptığı işten keyif almalı, mutlu olmalıdır. Yaptığı iş anlamlı olmalı, işini geliştirebilmeli ve şirkete katkısını görmelidir. Bunun için metot gerekir.
Satış ve Pazarlama işleri bu kuralın dışında değildir.
Verimli ve etkin olacaksanız, detaya girip, işi iyileştirmeli ve anlamlı kılmalısınız. Bunu yönetim kademeleri ve işi yapanlar birlikte başarabilir.
“Verimli Olunacak; Ol!” doğru bir tarz değildir.
Satış ve Pazarlamanın amacı mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteri kazanmaktır. Bunu ilişki ve iletişim yeteneğine ilaveten bilimsel metot uygulayarak gerçekleştirmesi gerekir. Eğer bunu başarabilirseniz, süreç, öngörülebilir (sonuçlar ve süreler), kişilere bağlı olmayan (kalite), daha kolay, daha hızlı, daha düşük maliyetli hale gelecektir.
Pazarlama ile başlayıp satış ile devam eden ana sürecimiz nihayetinde müşteride son bulur. Öncelikle bu süreç israflar içerir. İsrafları müşterinizi düşünerek şu soruları sorarak bulmayı deneyin: “Potansiyel müşteriler bizi biliyor mu? Bize ulaşabiliyor mu? Bizden satın alıyor mu? Mevcut müşterilerimiz bizden tekrar alıyor mu? Bizi tavsiye ediyor mu?”
“Evet”ler için tebrikler, “Hayır”lar için ilave soru: “Neden?”
Bu sorularla yakalayacağınız israfları ortadan kaldırmayı hedeflemelisiniz.
İşin pazarlama ile başlayan bölümü, pazardaki “bilinirlik” ve “ulaşılabilirlik” ile ilgilidir; buna “kapsama alanı” diyebiliriz. Daha çok potansiyel müşterinin “zihninde bulunur” olmak, pazarlamanın başarısıdır.
Şirketlerin bu aşamada sıklıkla “dağıldığını”, yeni metotları hayata geçirmekte geciktiklerini, teknolojiyi kavrayamadıklarını, gereksiz bütçeler harcadıklarını, nereye odaklanacaklarına karar veremediklerini görüyoruz. Bunlar israfları yakalama fırsatıdır. Çözüm, doğru stratejileri belirlemekle gelir. Stratejinin özü, “kime ne satacağımıza ve bunu nasıl yapacağımıza karar vermek”tir.
Sürecin bundan sonrası müşteri ile ilk temastır ve satış devreye girer.
Bir sonraki makalede görüşmek üzere, “sağlıcakla kalın” demeden önce size bir sorum var: Satış sonucunun sarı daire ile gösterildiği yandaki şekilde, hangi satış pazarlama fonksiyonu daha verimlidir?
Hakan Akgül
Danışman ve YK Üyesi
Yalın Enstitü