Blog

Toyota’dan İlginç Bir Sosyal Sorumluluk Projesi

toyota-makale-banner
Genel Yazılar

Toyota’dan İlginç Bir Sosyal Sorumluluk Projesi

New York şehrindeki The Food Bank ülkenin en büyük açlık karşıtı gönüllü kuruluşu olarak yılda yaklaşık 1.5 milyon kişiyi besliyor. Toyota destekçi firmalarından biri ve bu desteğini farklı bir yönden vermeyi öneriyor; para yerine Kaizen.

The Food Bank’ın Dağıtım Direktörü Darly Foriest bunun işe yaramayacağını düşünmüş; ‘onlar araba yapıyor, ben bir mutfak işletiyorum’ diyor. Toyota ısrarcı olunca da önlerine en belirgin sorunlarını koyuyor; ‘yemek için bekleyen insanların kuyruğu çok uzun. Kuyruğu kısaltın.’

Toyota Mühendisleri yaptıkları kaizenle, üç adımda, 1,5 saate olan bekleme süresini 18 dakikaya düşürmüş. İlk olarak 50 kişilik salonda, bekleyenleri içeriye alma sistemini onarlı gruplar halinde değil de her bir sandalye boşaldığında sıradaki kişiyi yönlendirmeye. Bekleme alanını tepsilerin alındığı kısma yakın tutmuşlar ve tek görevi bekleyen kişiyi boşalan yere hızla yönlendirmek olan bir görevli tayin etmişler. Kısalan bekleme süresi ile daha çok kişi yemek alabilir hale gelmiş.

Bunu yanı sıra depolarda da çalışmalarda bulunmuşlar. İnsanların gıda depolarında geçirdikleri süre, tahıl, meyve, sebze ve protein alanlarının renk kodları ile ayrılması ile yarı yarıya düşürülmüş. Ayrıca kutulardaki boş alanlar hesaplanarak kutu ebatları küçültülmüş. Böylece her bir kamyonun daha fazla kutu alması sağlanmış.

Bu başarıların ardından The Food Bank Toyota’dan Bronx’taki deposunu ele almasını, alan kullanımı, dağıtım rotaları konularını iyileştirmesini planlıyor.

The Food Bank’ın Başkanı Margarette Purvis bu sıradışı işbirliğinden sonra şunu ifade ediyor: ‘İhtiyacımızın bir grup mühendis olduğunu hiç düşünmemiştim. Bizim dünyamızda yiyecek kraldır. Ama kraliçenin kazien olduğunu bilmiyorduk.’

Haberin ayrıntıları için; ( http://www.nytimes.com/2013/07/27/nyregion/in-lieu-of-money-toyota-donates-efficiency-to-new-york-charity.html )


TOYOTA’nın Yol Gösterici İlkeleri

  1. İyi bir dünya vatandaşı olmak için her ulusun yasalarının diline ve ruhuna saygı göster ve iş faaliyetlerinde açık ve adil ol.
  2. Her ulusun kültürüne ve geleneklerine saygı göster ve kurumsal faaliyetler yoluyla toplumların ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağla.
  3. Tüm şirket faaliyetlerimizde temiz ve güvenli ürünler sunmayı ve her yerde yaşam kalitesini artırmayı öncelik haline getir.
  4. İleri teknolojiler geliştir ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak mükemmel ürünler ve hizmetler sun.
  5. Hem bireysel yaratıcılığı hem de ekip çalışmasının değerini yükseltirken çalışanlar ve yönetim arasında karşılıklı güven ve saygıyı artıran bir kurumsal kültür geliştir.
  6. Yenilikçi yönetim yoluyla global toplumla uyum içinde büyümeyi hedefle.
  7. İstikrarlı ve uzun vadeli büyüme ve karşılıklı fayda için araştırma ve üretimde iş ortaklarıyla birlikte çalışırken yeni iş ortaklıklarına da açık ol.

Yorum Yaz

Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi