Serviste (Bakım, Onarım) Verimliliği Arttırmak
15 Ekim 2019 2022-04-05 14:09Serviste (Bakım, Onarım) Verimliliği Arttırmak
Serviste (Bakım, Onarım) Verimliliği Arttırmak
Otomotiv sektörü en geniş kapsamda pek çok işi bünyesinde barındırdığı için, servis örneğimizi de buradan ele alarak ilgililere yalın bakış açısıyla sorular yönelterek düşünelim:
- Araç kabul, mekanik atölye, kaporta boya, kontrol ve test sürüşü, yıkama birimlerinde iş akıyor mu?
- Darboğazları (nerede bekleme var) tespit edip, problemleri ve sebeplerini bulup akışı sağlamak üzere metot öğrenip plan yapıyor musunuz?
- Mevcut alanda yerleşim (duvarlar, ekipman, mesafeler) işin akışı için uygun mu?
- Liftteki araçla ilgilenen teknik elemanın işini kesmemek, aksatmamak, işinden ayırmamak için tedbirlerinizi aldınız mı?
- Mekanik atölye ya da kaporta boyanın kapasitesini arttırdığınızda ve içeri daha çok araç alabileceğiniz zaman, araç kabul ya da yıkama buna uyum sağlayabilecek mi (hattı dengelemek)?
- Araç kabul ekibi, teknisyen ve ustaların yetkinliklerini (hangi işlerde, bilgi ve becerileri hangi seviyede) tanımladınız mı? İş akışını sağlamak ve kapasiteyi verimli kullanmak için bundan faydalanıyor musunuz?
- Standart işi ve bunun kalite, hız ve verimliliğe katkısını öğrendiniz mi? Uygulama yaptınız mı?
- Servis genelinde 5S uygulamalarıyla her şey tertipli ve düzenli, yerli yerinde ve temiz mi?
- Araç kabul sonrasında ön teşhis yaparak “parça mevcudiyeti, onayların önden tamamlanması, yetkinliğine göre teknisyen doluluğu ve fiyatlandırma” işlerini hızlandırıyor, planlayabiliyor musunuz?
- Görsel yönetimle her birimde performansı ve problemleri günlük takip edebiliyor musunuz?
- …
Değişim varsa direnç olacaktır. Moralinizi bozmayın. İnsana yatırım yapın. Problemlerini ortak metotla kendileri çözebilmeliler. Yalın Liderlik tarzını öğrenin ve her seviyede liderlerinizi kendi içinizden yetiştirin.
Yalın uygulamalar, iş sonuçlarını iyileştirir (günlük araç kabul sayısı artar, hatalar azalır, karlılık yükselir); artan geliri çalışanlarınızla belli oranda paylaşın.
Yalın uygulamalarla beraber zaman içinde şirket genelinde zihniyet ve şirket kültürü değişmektedir.
Hakan Akgül
Danışman ve YK Üyesi
Yalın Enstitü