Yerinde Kalite - Temel

Yerinde Kalite – Temel

yalinenstitu
Son Güncelleme 28 Temmuz 2022
0 already enrolled

Değer akışı boyunca, sürece değer katmayan ancak maliyeti arttıran her türlü israfın önlenmesi ve azaltılması yoluyla rekabet üstünlüğüne sahip, kârlı bir işletme yaratmak ancak her işin ilk seferde doğru yapılması ve yapılamadığında da hızlı ve etkin bir problem çözme çevrimi ile mümkün olacaktır.

Firmalarda, problem oluşumunu önleyecek sistemlerin kurulması kadar, problemleri ortaya çıkar çıkmaz ele almak için hızlı ve otomatik reaksiyon verme becerimizi geliştirmemiz gereklidir. Etkili bir geri bildirim sistemini işin içine katarak, çalışanların kalite konusundaki duyarlılığını ve sorumluluk hissini geliştirerek ve etkin takım çalışmasının var olduğu bir çalışma ortamı yaratarak Yerinde Kalite uygulamalarından hedeflenen sonuçlar alınabilir.

Problemlerin oluşmadan önlenmesi, oluşan problemlerin oluştuğu yerde tespit edilmesi, çözülmesi ve problem tekrarını önleyecek sistematik problem çözme çalışmalarının uygulanması, doğrulanması ve sürdürülmesine yönelik Yerinde Kalite uygulamaları ile ilk seferde doğruluk oranlarında, tamir ve müşteri geri dönüş oranlarında %30 – % 80 arasında gelişmeler görülebilmektedir. Kalite performansındaki iyileşmeler akış süresini kısaltmak için yapılan pek çok geliştirme çalışmasının sürekliliğini ve etkinliğini de arttırır.

İÇERİK

  • Yalın Yönetim ve Kalite İlişkisi​
  • Yerinde Kalite Kavramı ve Bileşenleri​
  • Kalitesizliğin Önlenmesi​
  • İlk Seferde Doğruluk​
  • Standartlaşma​
  • Kalitesizliğin Akıtılmaması​
  • Etkin Kontrol Yöntemleri​
  • Hata İzleme ve Bilgilendirme​
  • Etkin Problem Çözme​
  • PUKÖ Döngüsü​
  • Etkin Düzeltici Faaliyet Yönetimi​
  • Kalite Liderliği, Takip ve Geri Bildirim​

Süre

1 Gün

Referans Yayınları

  • Toyota Tarzı, Toyota Kültürü, Kalite Yönetim Sistemi

Katılımcı Profili

  • Firmada sistemin kurulması ve uygulanmasından sorumlu olan Yönetici, Müdür, Mühendis ve (**) ilk kademe yöneticiler

Write a review

Free
Seviye
Orta Seviye
Kategori

Referans Yayınları

  • Toyota Tarzı, Toyota Kültürü, Kalite Yönetim Sistemi
Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi