Blog

Yalın Sayesinde Kalp Hastalarının Tedaviye Daha Hızlı Kavuşmaları

yalin_sayesinde_kalp_hastalarinin_daha_hizli_tedavileri-banner
Yalın Hastane Yalın Uygulamalar

Yalın Sayesinde Kalp Hastalarının Tedaviye Daha Hızlı Kavuşmaları

Hastanede uzun bekleme süreleri hem hastalar hem hastaneler açısından kötü sonuçlar doğuracağından, kalp krizi riski ile hastaneye gelen hastaların bekleme sürelerini azaltmak manevi bir zorunluluk haline gelir. İşte Brezilya’daki Aliança Hastanesi bu zorunluluğu kendisine görev edinmiş.

213 yataklı ve 1591 personele sahip Brezilya hastanesi hastalarını tedavi ederken “mükemmellik, bütünlük ve iyileşme” den ilham alıyor. 2016 Mayıs’ta acil serviste başlayan “Yalın Yolculuk”un başlangıcı da bu üç kavram rehberliğinde olmuş.

Hastanenin temel problemi göğüs ağrısı şikayeti ile gelen ve potensiyel kalp krizi riski taşıyan acil hastalar için belirli bir akışın olmamasıydı. Yeşil hastalar olarak nitelenen  düşük riskli hastaların sayısı ise kapasiteyi doldurmuştu.

Bu durumun farkına varan hastane yönetimi bu iki temel soruna çözüm bulmak için çalışmaları başladı. Yeşil olarak nitelenen hastalar toplam hastalar içerisinde %65’lik payı oluşturuyordu. Bu, tedavi kalitesinin düşmesini, güvenilirliği ve hastaların tedavi sürecinden memnun kalmamasına neden oluyordu. Bir çok hasta daha tedavi sürecinin başında havlu atıyor ve tedaviyi almaktan vazgeçebiliyordu.

Bu süreçte kardiyoloji bölümü birçok zorlukla karşı karşıya kalmıştı; en göze çarpanı, yeşil hastaların tedavi sırası ile göğüs ağrısı şikayeti olan hastaların sırasının karışması ile ortaya çıkan aşırı kargaşaydı.

Hastane içinde bilgi akışının sağlıklı olmaması ve hastaların durumlarını belirlemede bir standartın olmaması bu sorunların üstesinden gelinmesini engelliyordu.

Hastanenin amacı; sağlık görevlileri, yönetim ve hasta karşılama personelinden oluşan sağlam bir yapı ile hastalarla olan iletişimi maksimum kapasiteye çıkararak daha iyi bir tedavi süreci sağlamaktı. Bu yönde ilk adım, daha fazla servis başarısızlığı ihtimali olan kritik noktaları belirleyip, bir dizi kalite göstergesi kullanarak izleme ve performansları ölçmekti. Yeni uygulanmalardan biri, Kapı-EKG olarak adlandırılan ve hastanedeki kapıda göğüs ağrısı yaşayan hastanın gelişi ile yapılan ilk EKG arasında geçen zaman aralığını ölçen gösterge oldu. Yönetim bu sürenin 10 dakikayı aşmaması gerektiğini tespit etti…

Brezilya Hastanesi’nin “Yalın Yolculuk” hikayesinin tamamı

Çeviri: Emir Tunç Demirel

Yorum Yaz

Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi