Yalın Satış ve Pazarlamayla İlgili İpuçları
21 Eylül 2018 2022-05-05 17:02Yalın Satış ve Pazarlamayla İlgili İpuçları
Yalın Satış ve Pazarlamayla İlgili İpuçları
Some Tips For Lean Sales and Scientific Marketing
- Satış işini yalnızca sonuç odağıyla yönetiyorsanız, bilimsel uygulamalardan çok kahramanlara ihtiyacınız olacaktır
- Satış işinin doğuştan gelen ya da kişisel bir yetenek olduğunu düşünüyorsanız, satışa süreç odaklı bakış ve bilimsel uygulama fırsatını kaçırabilirsiniz
- Satış ve Pazarlama ekipleri genellikle derin bir müşteri kavrayışı ve ürün bilgisine sahip değiller
- Şirketler Satış ve Pazarlama ekiplerinden yeterince faydalanmıyor ve yatırım yapmıyorlar
- Satış ve Pazarlama, üretimdeki gibi insan – makina ilişkisi değil, insan – insan ilişkisidir. Bu sebeple varyasyon yüksektir
——
- If you manage sales only with result oriented approach, then you need heros rather than scientific approach
- If you think sales to be a personal ability, then you may lose opportunity to apply process knowhow and science on it
- Sales and Marketing people generally does not have deep understanding of customer and knowledge of product, but have about discounts; to be sincere!
- I realized that companies doesn’t utilize and invest enough on their sales and marketing teams
- Be aware of that Sales and Marketing is between people, not like production which is people and machine, so variation is higher
Hakan Akgül
Danışman ve YK Üyesi
Yalın Enstitü