Blog

Optimist Yayıncılık ile Birlikte Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Kitabı Yakında Türkçe Olarak Sunuma Giriyor

toyota_way_to_service_excellence-1-1
Duyurular & Basından Haberler

Optimist Yayıncılık ile Birlikte Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Kitabı Yakında Türkçe Olarak Sunuma Giriyor

Optimist Yayıncılık ile birlikte Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Kitabı yakında Türkçe olarak sunuma giriyor. Bu kitabın sponsorluğunu bizim tarafımızdan LC Waikiki yapıyor ve bu kitabın 1000 adedini alıyorlar.  Toyota Tarzı Mükemmellik Kitabını Prof.Jeffrey K. Liker ile birlikte Karyn Ross yaptı. Karyn ile dün Skype’tan oldukça uzun bir tanışma görüşmesi yaptık. Benim sahsen Karyn’e kanım ısındı. Hakikaten Hizmette Mükemmellik konusuna uygun bir kişiliği var, güler yüzlü ve sıcak kanlı. Bütün hayatını Hizmette Mükemmelliğe adamış tam bir Hizmet uygulamacısı. Kitabın İngilizce adı The Toyota Way to Service Excellence.

Toyota Tarzı kitabı ilk olarak 2004 yılında Orhan Holding’in sponsorluğu ile Türkçeleştirmişiz. 2.baskısını ise Optimist ile birlikte kendimiz yaptık.  Toyota Tarzı serisinden ikinci kitap Toyota Tarzı Ürün Geliştirme kitabının ilk baskısını Ahmet Bayraktar’ın sahibi olduğu Farba yaptı. Kitabın 2. baskısını ise Optimist ile biz yapmışsız. Kitabın yazarı James Morgan’ı iki günlüğüne de olsa Türkiye’ye getirdik. İki güzel firmamızla birer gün geçirdik. Ayrıca yarım gün Yalın Enstitünde birlikte konuştuk. Bir çok konuya temas ettik. Dostluğumuzu ilerlettik. O zamandan bu yana Jim Morgan ile ilişkimiz devam ediyor. Jim Morgan Prof. Jeffrey ile birlikte aynı isimle ikinci kitaplarını yakında piyasaya çıkaracaklar. Biz de bu kitabı Türkçeleştireceğiz. Çünkü bu ikinci kitap Jim’in FORD Motor Company’deki uzun yöneticilik deneyimini ve Toyota’nın son zamanlarda TNGA Toyota New Global Architecture teması altında çok önemli sonuçlar doğuracak yenilikler getiriyor.

Toyota Tarzı serisinin üçüncü kitabını Gerry Convis ile birlikte yazmışlar biz de bu kitabı Toyota Tarzı Yalın Liderlik olarak Oprimist ile birlikte bastık. Bu kitabın satış rekorunu 1900 kitap ile LC Waikiki yaptı. Bu kitabı Mustafa Küçük bey baştan sona okudu ve kitabı bütün LC Waikiki yöneticilerinin mecburi okuma listesinin başına koydu. Bu kitabın yazarı Gerry Convis’i 2011 Yalın Zirvesi için Bursa’ya getirdik ve Tofaş Fabrikasını da gezdirdik. Gerry Convis Toyota’nın Amerika’daki Toyota Operasyonlarının başına geçirdiği ilk Amerikalı. Tam bir Toyota Tarzı Lider Kişilik.

Toyota Tarzı kitaplarından 4.cüsü Toyota Kültürü’nü Jeffrey Michael Hoseus yzmışlar. Michael Hoseus iki defa Türkiye’ye geldi ve Yalın Enstitü organizasyonlarına katıldı. Michael Toyota Kentucky Fabrikalarının İnsan Kaynakları direktörlüğünü yapmış ancak bu görevden önce üretim işçiliğinden başlayarak Üretim Birim Yöneticiliğine kadar çıkmış birisi. Sonradan İK Yöneticiliği görevini üstlenmiş bir kişilik. Michael bir seferinde iki küçük çocuğu ve eşi ile birlikte geldi. Tam bir Toyota Kültürünü yaşayan yaşatan bir kişilik.

Toyota Tarzı kitaplarının 5.sini ise Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Kitabı oluşturuyor. Dikkat edileceği üzere Prof. Jefferey Toyota Tarzı kitaplarını hep bir konu uzmanı ile birlikte yazıyor. Kendisi Toyotayı bir akademisyen olarak sürekli inceler ve yorumlarken işin içeriğini konusunda en önde giden Toyota Kültürünü gerçekten hazmetmiş ve uygulamaları ile konuya anlam ve gerçek örnekler katıyor ve dolayisiyle kitap bir okuma malzemesi olmakan öteye gidiyor ve uygulamalarda yol gösteriyor.

Üretim sektörlerinde şirketlere yol gösteren Toyota Tarzı serisi kitapların sonuncusu olan bu kitap temelde hizmet sektöründe yer alan firmalara Toyota tarzı ile yalın dönüşümü nasıl gerçekleştirmeleri gerektiğini gerçek örnekler ve gerçek hayattan esinlenerek kurgulanmış sanal örnekler eşliğinde anlatıyor. Aynı zamanda kitabın eş yazarı olan tecrübeli bir danışmanın başından geçen olumlu ve olumsuz örneklerin anlatıldığı kitapta, yalın dönüşüme başlayan firmalara bu süreçte dikkat etmeleri gereken konularla ilgili çok sayıda faydalı ipucu da yer alıyor.  Bu kitap her ne kadar hizmet sektörüne yönelik olarak ele alınmış olsa da, kitapta da belirtildiği gibi aslında üretim ve hizmetin nerede başlayıp nerede bittiğini net olarak tanımlayabilemek mümkün değil. Üretim şirketlerinde hizmet süreçlerine, hizmet şirketlerinde üretim süreçlerine rast gelmek gayet doğal. Üretim ve hizmet süreçlerinin içiçe geçtiği düşünüldüğünde bu kitap aslında üretim şirketlerine de yol gösteren bir kitap olarak öne çıkıyor.

Hizmette Mükemmellik hele bunu Toyota Tarzı şeklinde ele almanın ülkemize çok büyük kazanımlar sağlayacağına inanıyoruz. Türkiye’nin Dünya’ya doğru tanıtımı açısından “Hizmette kusursuzluk” bizlere karşı olan cereyanlara en iyi cevap olacağına, iyi kalpli insanımıza Yalın Enstitü olarak inanıyoruz. Bugüne kadar birçok hizmet şirketi ile çalışmalar yaptığımız için bu yolda önemli çabalara, gayretlere ve daha da önemlisi, hizmet aşkı olan gençlerimizi bu yöne sevk etmeye, onları eğitip geliştirmeye, onlara iyi ve doğruyu göstermeye, gönüllerini hoş tutmaya, saygı ve sevgiyi esirgememeye ve bu şekilde onların da iyi hizmetler almalarına öncü olmamız yol göstermemiz gerekiyor. Mustafa Küçük Bey işte bu öncülerden çok önemli birisidir.

Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik ülkemize, hizmet işleri ile uğraşan kurum ve kuruluşlara, şirketlere ciddi katkılarda bulunacağına inanıyoruz.

Yalçın İpbüken

Başkan

Yalın Enstitü

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi