Hizmet sektörü değişen müşteri beklentileri doğrultusunda büyük dönüşümler geçirirken hizmet firmalarının da bu dönüşüme adapte olabilmesi için süreçlerindeki karmaşayı çözümleyerek “Hizmette Mükemmellik” ideasına doğru sürekli gelişmesi gerekmektedir. Hizmette kalite, maliyet, çeviklik, tam zamanında hizmet, esneklik gibi kavramlarının altının doldurulması her müşteri yolculuğunun dikkatlice gözlemlenerek iş süreçlerinin gözden geçirilmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Bugün otomobil bayi, servisi, oteller, turizm, filo kiralama, süpermarket, restoran, okul, banka, hukuk, havalimanı hizmetleri, test denetim hizmetleri, kamu hizmetleri gibi bir çok alanda yalın uygulamaları görmekteyiz. Buralarda yapılan farklı sektör çalışmalarında;
çıkarılırken;
düşürüldüğü gözlenmiştir. Hizmet süreçlerinin arkasında bulunan yoğun çaba müşteri için değerli çaba haline dönüştürülmesiyle hizmette mükemmellik çalışmaları devam etmektedir.
© 2022 Yalın Enstitü. Tüm hakkı saklıdır.