Sağlık Sektöründe Yalın Dönüşüm

Sağlık Sektöründe Yalın Dönüşüm

Yalın Sağlık, yalın düşünce prensiplerinin sağlık hizmetlerinde uygulanmasıdır. Dünyadaki ve Türkiye’deki deneyimler, bütün yalın prensip ve tekniklerin hasta tedavi süreçlerinde ve hastane yönetimi için de geçerli olduğunu ortaya koymuştur.

Sağlık sektöründe yaptığımız çalışmalarda hasta bekleme sürelerinde, üretkenlikte, çalışan memnuniyetinde, yatak devir oranlarında, tetkik sonucu alma sürelerinde, ilaç temin sürelerinde, hatalarda, malzeme tüketim miktarlarında iyileşmeler sağlanmıştır.

TİPİK KAZANIM ÖRNEKLERİ

Sunulan sağlık hizmetlerinin daha kaliteli, daha güvenli ve daha verimli hale getirilmesi, hem hizmet verenlerin hem hizmet alanların memnuniyetinin arttırılması, sağlık maliyetlerinin azaltılması Yalın Sağlığın ulaşmaya çalıştığı hedeftir.

Yalın Sağlık uygulamaları;

  • her işi ilk seferde doğru yaparak güvenliği ve verimliliği arttırır,
  • tıbbi ve destek süreçlerdeki israfları yok ederek işin tamamlanma süresini kısaltır,
  • bekleme, yük dengesizlikleri ve gereksiz hareketleri azaltarak verimliliği arttırır,
  • doğru yöntemleri kullanarak ve gereksiz stokları azaltarak maliyetleri düşürür,
  • hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanlarını sürecin paydaşları haline getirir,
  • farklı bir liderlik anlayışı ile hekimlerden yöneticilere herkesi iyileştirmeler yapmaya yönlendirir.

Tüm bunları ekip çalışması içinde, çalışanların katılımı ile yapmak esastır. Yalın Düşünce tüm çalışanların problem çözücüler olarak geliştirildiği, iyileştirmeler yapmak üzere seferber edildiği katılımcı bir kültür yaratır. Davranışların, kabuller ve inanışların, yönetim biçimlerinin, kullanılan araç ve yöntemlerin, daha da önemlisi düşünme biçiminin değişmesini gerektirir. Sabır, adanmışlık ve çaba bu sürecin olmazsa olmazlarıdır. Bunun yanında doğru yönlendirme sağlayacak, planlı adımlarla süreci hızlandıracak dış destek de kritik bir unsurdur.

Yalın Enstitü, yalın düşünceye hakimiyeti ve bu alandaki deneyimi ile oldukça karmaşık olan sağlık süreçlerinin ve ilgili kurumsal süreçlerin iyileştirilmesinde hem kuruma özgü yol haritasının oluşturulması, hem yol haritasında belirlenen çalışmaların gerçekleştirilebilmesi, hem de dönüşümün yönetilebilmesi için yönlendirme, eğitim, uygulama ve takip desteği sağlar.

Yalın Enstitü’nün sağlık sektörü için özelleştirilmiş hizmet ve uygulamaları şunlardır:
  • Yalın Hastane Temel Eğitimleri
  • Süreç İyileştirme Çalıştayları
  • Problem Çözme Eğitim ve Uygulamaları
  • Hatasızlaştırma Araçları Uygulamaları
  • Görsel Yönetim ve Performansın İzlenmesi
  • Saha Liderleri Geliştirme
  • Yalın Yönetim Sistemleri
  • Yalın Liderlik
  • Yalın Dönüşüm Sürecini Yönetme, İzleme ve Yönlendirme

YALIN SAĞLIK VE JCI

Tüm kalite akreditasyon sistemlerinin, bir kalite ve hasta güvenliği bilincinin oluşmasına katkı sağlamakla birlikte sektörü ideal sağlık uygulamasına taşımaktan uzak olduğunu görüyoruz. JCI benzeri sistemler standardı, yani olması gerekeni belirleyip, standarda uyumu denetlemeyi ön plana çıkarır ve standarda nasıl ulaşılacağını cevapsız bırakır. Dolayısı ile sağlık kuruluşlarının ilave yaklaşımlara ihtiyacı vardır.

YALIN SAĞLIKLA İLGİLİ KAYNAKLAR

Kitaplarımız: https://www.lean.org.tr/magaza/

Yalın Sağlık Uygulama Örneği-ThedaCare, ABD  15 dakika
https://www.youtube.com/watch?v=zXCmDw33VeY

 “Yeni kurulan birimimiz sağlık kuruluşlarınca sağlanan sağlık hizmetinin kalitesini, hasta memnuniyetini ve toplumun sağlığını iyileştirirken sağlık giderlerini de azaltma yönündeki yalın teknikler ve yalın dönüşüm üzerinde çalışacak. Yeni değer-bazlı ödeme modelleri, sağlık organizasyonlarını yönetmenin yeni yöntemleri ve sağlık tedarikçilerinin hastaların gözünde nasıl daha fazla değer yaratabileceklerine yoğunlaşacağız”

The UC Berkeley School of Public Health’in dekanı Stephen M. Shortell, PhD

Günümüz modern yaşamının en önemli problemlerinden biri sağlık konusunda her geçen gün artan problemler ve kurumlardaki maliyetler olmaktadır. Kamu ve özel sağlık kurumlarında artan hasta ve çalışan (doktor, hemşire vs.) beklentileriyle hastalara daha hızlı, daha kaliteli, güvenli ve uygun maliyette hizmet sunmak norm haline gelirken bunu uygun maliyette başarabilmek ciddi bir çıkmaza neden olmaktadır. Bu zorlukların üstesinden gelmede Yalın Hastane fikrinin uygulanması ciddi kazanımları beraberinde getirmektedir. Bugüne Türkiye ve dünyada yapılan örneklerde;

  • ilk muayeneden ameliyata bekleme sürelerinde %80
  • hasta yatış sürelerinde %60
  • testten laboratuvar sonuçlarına kadar geçen sürede %30
  • poliklinik hasta bekleme sürelerinde %45
  • çalışan fazla mesailerinde %81

azalmalar meydana gelirken;

  • çalışan üretkenliğinde %12
  • hasta memnuniyetinde %30
  • çalışan memnuniyetinde %22

artışlar meydana gelmiştir. Bununla birlikte hastane için eczane, faturalama, bakım gibi birimlerde ciddi kazanımlar elde edilmektedir.

Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi