Yerinde Kalite – İleri
Ürün ya da hizmeti oluşturmak için birçok kaynak kullanırız. Bu kaynakları belirlediğimiz metot ve süreçlerle ürüne dönüştürürüz. Bu süreç içerisinde bazen hatalar oluşur. Oluşan bu hataları “0” seviyesine indirdiğimizde değeri yaratmak için harcadığımız kaynaklar daha verimli hale gelecek, müşteri memnuniyetinde artışı sağlarken aynı zamanda ürün üzerine düşen kalitesizlik maliyeti de “0”’a inecektir.
Problemlerin oluşmadan önlenmesi, oluşan problemlerin oluştuğu yerde tespit edilmesi, çözülmesi ve problem tekrarını önleyecek sistematik problem çözme çalışmalarının uygulanması, doğrulanması ve sürdürülmesine yönelik Yerinde Kalite uygulamaları ile ilk seferde doğruluk oranlarında, tamir ve müşteri geri dönüş oranlarında %30 – 80 arasında gelişmeler görülebilmektedir. Kalite performansındaki iyileşmeler akış süresini kısaltmak için yapılan pek çok geliştirme çalışmasının sürekliliğini ve etkinliğini de arttırır.
Biz bu eğitim ile değer üzerine negatif etki eden hata oluşumunu “0”’a indirmek için izlenecek yöntem ve süreçleri paylaşacağız. Ürün ve süreç tasarımından proses şartlarının oluşturulmasına ve değişkenliklerin yönetimine birçok konuyu ve ilgili teknikleri ele alacağız.
İÇERİK
- Niçin “0” hata
- Hata maliyetleri
- Hatalar hangi süreçlerde meydana gelir?
- “0” hatalı proses nedir? Nasıl oluşturulur?
- JKK (Ji Kotei Kanketsu) (İşi proseste bitir) nedir, ne sağlar, nasıl sürdürmeliyiz?
- Riyohin Jouken (İyi ürün gereklilikleri) nelerdir?
- Riyohin Jouken uygulama adımları.
- QA network nedir? QA Network ile prosesi nasıl değerlendiririz?
- Henkaten Kanri (Değişkenlik yönetimi) nedir? Henkaten nasıl yönetilmelidir?
Süre
Katılımcı Profili
- Üretim, Kalite ve Dizayn mühendisleri, Üretim, Kalite ve Proje Şefleri, Müdürler, Organizasyonda üretim, kalite ve projelerde yer alan liderler