Satış ve Pazarlamada Yalın Uygulamalar
“hedef: hızlı, kârlı, daha çok ve sürekli satış, markanın bilinir, bulunur olması”
Yalın Düşünce müşterinin tam olarak istediğini (nitelik ve miktar), istediği yerde, istediği zamanda ve doğru maliyetle ona ulaştırmayı hedefler ve sistemin ilk prensibi “müşteri için değer” olarak bilinir. O halde, şirketlerin müşteriye en yakın olan satış ve pazarlama bölümlerinin yalın bakış açısına sahip olması hakiki manada fayda sağlayacaktır. Oysa yalın uygulamaların hayata geçtiği pek çok şirkette, satış ve pazarlama bölümlerinin genellikle yalın düşünceye uzak kaldığını gözlemleriz.
Bu eğitimle satışta ve pazarlamada yalın bakış açısını bilimsel bir metot olarak devreye almak üzere satış ve pazarlama ekiplerinde farkındalık oluşturmak, yeni bir uygulama için deney yapma isteği uyandırmak arzu edilmektedir. Eğitim yalın uygulamalarla henüz tanışmamış kişi ve şirket çalışanlarını da hedefler.
Bir güne sığdırılmış olan eğitim, kavramsaldır, katılımcıların soruları ve katkılarıyla örneklendirilebilir, “10 Maddede Satış Patlaması” gibi sihirli formüller içermez!. “Müşteri, ürün, süreç, rekabet, insan yetkinlikleri, zihniyet” üzerine düşünmeyi, şirket içinde bu unsurlarda karşılaşılan problemleri bulmak ve çözmek için plan yapmayı, planları uygulayarak iyileştirmeyi, hatalardan ders çıkarmayı ve tekrar plan yapmayı tavsiye eder.
Eğitim hem tüketiciye (B2C) hem de firmalara satan (B2B) şirketler için değer katabilir (H2H). Yeni müşteri kazanma, marka bilinirliği, müşteri beklentisinin gerçekleştirilmesi, satışın şirket stratejisine kritik katkı yapar hale getirilmesi, satış sürecinin verimliliği, satıcı yetkinlikleri gibi konulara değinmek üzere kurgulanmıştır.
İÇERİK
Genel Çerçeve ve Kavramlar
- Satışın Diğer Bölümlerle İlişkisi
- Satış ve Pazarlama Ayrımı
- Müşteri Kim, Müşteri İçin Değeri Anlamak
- Ürün ve Hizmet
Satış Süreci ve Sürecin Yönetimi
- Satış Süreci ve Satış Hunisi (Satış Süreci Adımları, Güven, Hız ve %)
- “Neden Daha Çok Satamıyoruz?”
- Satışta Verimliliği Arttırmak, Faaliyetleri Görünür Kılmak
- Verilerle Yönetim ve Görselleştirme, Başarı Göstergeleri
- CRM
- Zaman Yönetimi, Kanban
- Satıcının Uğraştığı Satış Dışı İşler
- Raporlama ve Toplantı Sistematiği
- Dijitalleşme
Satıcı ve Başarı
- Satıcının Bireysel Gelişimi, Motivasyon ve Dirençli Olmak
- Başarının Tanımı
- Dinamizm, Motivasyon ve İnsanlarla Birlikte Keyifle Çalışmak
Müşteri Deneyimi
Referans Yayınları
Katılımcı Profili
- Satış Yöneticileri ile Satıcılar