Müşterinin Sesini (VoC) Stratejiye Çevirmek
Artık belirsizlik çağındayız. Talep değişkenlik gösteriyor ve teknoloji değişiyor.
Şirketler sisli bir yolda otomobil içinde seyahat eder gibi pazarda çabalıyorlar. Başarı bu ortamın getirdiği zorluklarla mücadele ve şartlara uyum yeteneğine bağlı. Eski tarzı devam ettirmeye çalışmak şirkete zarar verebiliyor.
Peki müşterimizi nasıl anlayacağız? Bazı makalelerimizde bahsettiğimiz gibi B2B ya da B2C olsun, “müşteri memnuniyeti ölçüm” yöntemlerinin pek çoğunu reaktif buluyor, anketler ya da anketörler göndererek yapılan araştırmaların şirkete katkısının kısıtlı olduğunu değerlendiriyoruz. Her şey olup bittikten sonra ve adeta müşteriye teslim olarak değil, “proaktif olarak müşteriyi anlamak ve farklılaşmak”tan bahsediyoruz.
Bu eğitimde müşteriyi anlamak ve ihtiyacının ötesini görebilmek, rekabette öne geçebilmek ve farklı olmak için doğru metotları doğru yerde kullanmayı, sahadaki gözlemin ve deneyselliğin önemini ve PUKÖ çevriminden nasıl yararlanacağımızı ele alıyoruz.
Süre: 1 Gün ya da 2 Gün (eğitim şirketlere özel verildiğinde, grup çalışmaları ile uygulamalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar fiziki ortamda daha etkilidir)
İÇERİK
- Kavramlar ve Yalın Bakış Açısı
- Mevcut Müşterini Elde Tut ve Yeni Müşteri Kazan
- Müşterinin İhtiyacı Nedir?
- Müşterinin Sesini Alırken 8 Adım ve Segmentasyon
- Yap – Ölç – Öğren, MVP (İş Görür Minimum Ürün/Hizmet) ve Pivot Yapmak
- TANI Modeli (Satacak Ürün/Hizmet Özelliklerini Belirlemek)
- KANO Modeli (Japon Dr. Noriaki Kano adıyla anılır)
- Artır/Azalt/Ekle/Çıkart Metodu (Mavi Okyanus Tuvalinin Baz Kullanımı)
- Değer Sunum Tuvali (Value Proposition Design)
- İş Modeli
- Müşteriden Stratejiye, Stratejiden Müşteriye
Referans Yayınları
Katılımcı Profili
- Strateji çalışmalarında görev alanlar, satış, pazarlama, ArGe ve ÜrGe, ürün yönetimi ekipleri, müşteri memnuniyetiyle ilgili birimler