Değer Zinciri Bütünsel Yönetim

DEĞER ZİNCİRİNİN BÜTÜNSEL YÖNETİMİ

yalinenstitu
Son Güncelleme 22 Ağustos 2024
0 already enrolled

Herhangi bir kuruluş için en önemli görevlerden biri, müşterilere doğru ürün akışını ve tedarikçilerden gelmekte olan malzeme akışını düzenlemektir. Bu akışlar düzenlenmeden kuruluş içindeki üretim hızını dengelemek, maliyetleri ve hataları azaltmak, müşterilere zamanında teslimat yapabilmek, tutulması gereken stokları en aza indirmek zordur.

Birçok kuruluşun yalın teknikler kullanarak şirket içi operasyonlarını iyileştirme konusunda kaydettiği önemli ilerlemeye rağmen, müşterilere giden ve tedarikçilerden gelen akışla olan dış bağlantılarına çok az dikkat edilmiştir. Ürünlerin büyük partiler halinde üretilip, düzensiz siparişlere dayalı olarak gönderilmesi, büyük stokların ve uzun akış sürelerinin gerçek maliyetlerinin tam olarak anlaşılmaması, gereksiz taşıma ve elleçlemelerin maliyetleri, uzun teslim sürelerinin tüketicide yarattığı memnuniyetsizlik ve değer zinciri üzerindeki şirketlerin birbirine maliyet kalemlerini aktarma savaşları sorun olmaya devam etmiştir.

Değer zincirinin hangi noktasında olduğu fark etmeksizin bir yalın üretici, müşterilerinden tam olarak tüketim hızında sipariş vermelerini ve bu hızda almalarını ister. Daha sonra yalın üretici, ihtiyaç duyduğu parçaları tedarikçilerinden tam olarak kendi tüketiminin hızında almak ve talep dalgalanmalarına uyum sağlamak ister. Bu prensiplerin uygulanmasındaki en büyük zorluk, geleneksel uygulamalar tersine çevrilirse tüm tarafların neleri, nasıl kazanabileceğini müşterilere ve tedarikçilere açıklamaktır.

Bu eğitimde, tek tek şirketlerin maliyeti yerine toplam değer zinciri maliyetine odaklanarak iş birimleri ve şirketler arasındaki işbirliğinin nasıl geliştirilebileceği, yalın tekniklerin toplamın faydasına nasıl kullanılabileceği, sipariş karşılama maliyetinin nasıl görüntülenebileceği, haritalanabileceği ve hesaplanabileceği örnek vaka üzerinden açıklanmaktadır.

İÇERİK

  • Gelecek Durumu Tasarlamak
  • Müşteri ile İşbirliği
    • Tüketim Hızını Belirlemek
    • En Uygun Lot Büyüklüğü ve Teslimat Sıklığı
    • Stok Stratejisi
    • Tempo Belirleyici Nokta (Pacemaker) ve Çekme Sinyalleri
  • Sevkiyat Lojistiği
    • Sevkiyat Lojistiği Mevcut Durum
    • Milk-run Uygulaması
    • Araç Hacim Kullanımı
    • Günlük Lojistik Yönetimi
  • Mal Kabul ve Sevkiyat Saha Yönetimi
    • Gelen ve Giden Sevkiyatlar İçin Planlama Çizelgeleri
    • Kaynak Planlama
  • Malzeme Siparişi
    • Standart Süreçler
    • İkmal Stratejileri
    • Her Parça İçin Bir Plan
  • Tedarik Lojistiği
    • Tedarik Lojistiği Mevcut Durum
    • Çekmeye Dayalı Bir Stok Ve Taşıma Stratejileri
    • Paketleme Stratejisi
    • Çapraz Sevkiyata (Cross Docking)
    • Stok Görünürlüğü
  • Tedarikçi ile İşbirliği
    • Tedarikçi ile Standart Çalışma Parametreleri
    • Tedarikçi Seçme ve Değerlendirme
    • Doğru Metrikler ve Tedarikçi İletişimi
  • Gelişimin Sürdürülmesi

Süre

2 Gün

Referans Yayınları

  • Yalın Sipariş Karşılama Akışı Yaratmak, Bütünü Görmek

Katılımcı Profili

  • Tedarik Zinciri, Lojistik, Finans, Satınalma, Üretim birim yönetici ve çalışanları

Write a review

Free
Seviye
Orta Seviye

Referans Yayınları

  • Yalın Sipariş Karşılama Akışı Yaratmak, Bütünü Görmek
Apple Servisi Beylikdüzü Apple Servisi